A trecut timpul şi eu n-am scris despre cum a fost excursia în Turcia din ianuarie. Mai mare ruşinea, mai ales cum tot zic eu că aş vrea ca acest blog să fie unul de călătorii. Păi dacă nici măcar atunci când călătoresc nu scriu, blogul meu de călătorii va avea viaţă scurtă. 🙂

N-o să vă plictisesc cu prea multe detalii (mai ales că oricum nu le mai ţin minte).

vedere-la-mareÎn Side am ajuns la invitaţia unui partener de afaceri. Am fost cazaţi la hotelul Sueno, de 5 stele, în regim all-inclusive. Din păcate n-am făcut poze cu hotelul, cu camera, aşa cum obişnuiesc. Însă puteţi găsi informaţii despre hotel pe TripAdvisor.

Hotelul mi-a plăcut, însă nu m-a încântat. Credeam că hotelurile din Turcia sunt mult peste cele din Bulgaria, însă mi s-au părut a fi cam la acelaşi nivel. Şi luaţi aminte că eu în Bulgaria am stat la hoteluri de 4 stele, nu 5. Cât despre mâncare, la fel…ba chiar mâncarea din Bulgaria mi s-a părut mult mai gustoasă şi diversă.

Cu toate acestea staţiunea în sine, Side, mi s-a părut superbă, mult peste oricare din Bulgaria. Şi asta pentru că faţă de alte staţiuni, în Side chiar ai ce vedea, ai ce vizita: amfiteatru datând din perioada elenă, templele romane ale lui Artemis şi Apollo, muzee, apeducte, coloane. Multe comori. O experienţă plăcută este să te plimbi printre aceste ruine noaptea, când sunt iluminate.

IMG_3282 IMG_3206
Frumos, nu?

Foarte mult mi-a plăcut şi plaja din Side. Cred că mai mult pentru că era ianuarie şi era o noutate pentru mine să mă aflu la mare în anotimpul rece.

În Side vremea era călduţă, 17-18 grade, nu vreme de plajă sau de înotat, dar suficient cât să te plimbi cu picioarele goale pe nisip, să inspiri acel aer de mare, să te răsfeţi cu un suc de rodie, proaspăt stors, cumpărat de la chioşcurile de pe plajă.

IMG_3200 IMG_3199 IMG_3198

Side este locul ideal pentru cei ce iubesc pisicile. Aşa cum la noi sunt câini vagabonzi, cu zecile pe străzi, aşa sunt la ei pisicile. Le vezi peste tot, prin staţiune, la hotel, pe terase. Chiar şi în holul hotelului se odihneau câteva. Stau la mângâiat, sunt prietenoase.

pisici-side

Dacă ajungeţi în Turcia neapărat să încercaţi un ceai turcesc. Alături de o bucăţică de turkish delight (sună mai bine decât traducerea în română 🙂 ). Noi am luat vreo zece cutii, pentru familie sau pentru noi, şi am mâncat în 4 la ceai o cutie întreagă. Apoi am aflat că de fapt se mănâncă o singură pătrăţică la ceai. :)) Nu câte 5-6 cum am făcut noi.

IMG_3363 ceai-turcesc

Am cumpărat ceai şi pentru acasă. Ceaiul se vinde sub formă de praf, nu ştiu cât de sănătos este, n-am văzut ingredientele scrise pe undeva. Oricum, e gustos şi uşor de preparat. Cel mai bun mi s-a părut ceaiul de mango, din păcate n-am cumpărat decât vreo 100 de grame, era foarte scump. Nu mai ţin minte cât a costat, oricum vreo 10 euro dacă nu mă înşel. Mult pentru un ceai.

Mă gândeam să cumpăr şi un set de ceai, îmi plac aceste păhărele mici, însă era cam scump. Şi apoi am văzut că se vând şi-n Carrefour la noi, aşa că mai bine că n-am cumpărat.

Una peste alta, cele câteva zile petrecute în Side au fost foarte frumoase, cea mai mare bucurie a mea a fost clar să văd marea şi să mă plimb pe nisip în luna în care mi-am serbat şi ziua de naştere. Însă nu ştiu dacă aş mai alege acum această destinaţie pentru vacanţa la mare. Turcia este totuşi destul de scumpă şi nu mi s-a părut mult peste Bulgaria.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 comments on “Câteva zile în Side, Turcia”

1. Turkish delight…mmmmmmm 😀 daca le-ai gasit pe cele originale, acelea sunt fantastice: o combinatie intre rahat si marshmallow gumoase tavalite prin nuca, fistic, cocos, alune si cele mai diverse arome: de la rodie la cacao, la cirese si capsuni, o nebunie. Ca sa nu mai zic de acea “saorma” facuta dintr-o pasta gumata de smochine, fistic si curmale. Heaven on Earth <3 sau smochinele umplute cu pasta de susan calda, ah, Doamne….

• Da, fix pe alea le-am gasit si cumparat. 🙂 Mai primisem si in trecut cadou de la persoane care veneau din Turcia, asa ca n-au fost o surpriza, dar da…sunt incredibil de gustoase. Si probabil au o muuuultime de calorii. :))

2. Ceai de mango nu am incercat in schimb mi-a placut cel de rodie. Insa, mi s-a parut foarte scump(cel varsat) asa ca m-am orientat spre cel la cutie, probabil plin de E-uri. :))
    Le-am adus parintilor mei din Turcia paharele de ceai, dar cu toate ca initial au parut foarte entuziasmati de ele, vad ca le-au abandonat, nu le utilizeaza deloc. 😀